Sunday, August 14, 2011

႐ွင္သန္ျခင္း


ခုတေလာ ဖတ္ျဖစ္ေနတ့ဲ ဆ႐ာ နနၵာသိန္းဇံစာအုပ္မ်ားမွ ေဆာင္းပါးတခ်ုိ့ကို ျပန္လည္ မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့နည္းတူ ၾကိုက္နွစ္သက္ၾကမယ္လိ့ု ယုံၾကည္ပါတယ္။
ဒီတစ္ခါေတာ့ ဆ႐ာနနၵာသိန္းဇံ႐့ဲ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ႐ွင္သန္ျခင္း လုိ့ အမည္ေပးထားတ့ဲ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ကူးယူေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ပါတယ္။





"လြန္ခ့ဲတ့ဲ အနွစ္နွစ္ဆယ္ေလာက္က ေသဆုံးခ့ဲတ့ဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အခု အသက္ျပန္႐ွင္လာတာပါ" ဟူေသာ စကားေၾကာင့္ သူ့ကို တျခားလူေတြက လွမ္းၾကည့္ၾကပါသည္။
သူကဆက္၍" စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းပ်က္ျပားသြားသူမွာ ဘာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မ႐ွိေတာ့ဘူးဗ်၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ႐ွိတ့ဲသူဟာ
အသက္႐ွင္ေနေပမယ့္ ေသေနတ့ဲလူပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီလို စိတ္ဓါတ္ေတြ ျပိုကြဲျပီး ေသဆုံးသြားတာ အနွစ္နွစ္ဆယ္ေလာက္ ၾကာတယ္ အခုအေျခအေနမ်ိုးကိုေ႐ာက္မွ ဒီစကားေတြေျပာေတာ့ ခင္ဗ်ားတို့ အံ့ၾသခ်င္ အ့ံၾသမွာပဲ။ အဟုတ္မွ ကၽြန္ေတာ္ အနွစ္နွစ္ဆယ္ေလာက္ ေသဆုံးခ့ဲတာ။

စိတ္ဓါတ္ျပိုကြဲျခင္းနွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူသည့္ စိတ္ဓါတ္က်ျခင္း ၊စိတ္ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ျခင္း ၊ စိတ္ဓါတ္သိမ္ငယ္ျခင္း ၊ ငါဆိုေသာ အတၱအေဆာက္အဦ ေၾကမြျခင္း စသည့္ စကားမ်ားကို သံုး၍ စိတ္ဓါတ္ျပိုကြဲ ပ်က္ျပားသြားျပီဆိုလွ်င္ ဘ၀၏႐ွင္သန္မွု့ သည္လည္း ႐ပ္ဆိုင္းသြားေၾကာင္း ေျပာေနပါသည္။

ထို့ေနာက္ အားနွင့္မာန္နွင့္ ႐ွင္သန္နိုင္ၾကသည့္ ေဗဒါ ၊ ပ်ဥ္းမငုတ္တို နွင့္ ေကာက္႐ုိးႏြယ္အေၾကာင္း ကို ေျပာေနျပန္ပါသည္။သူကဆက္၍ …..

“ ၈်ပန္မွာ ၀ါးဟာ အားမာန္သတၱိန့ဲ ႐ွင္သန္နိုင္ျခင္းကို ညြွန္းဆိုတ့ဲ သေကၤတ ျဖစ္ခ့ဲဘူးတယ္ဗ်။ ၀ါးပင္ဟာ ေတာင္ေပၚမွာေ႐ာ ေတာင္ေအာက္မွာေ႐ာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမွာေ႐ာ ေပါက္ေ႐ာက္႐ွင္သန္နိုင္တယ္။အနိမ့္မွာေ႐ာ အျမင့္မွာပါ ၀ါးဟာ႐ွင္သန္နိုင္စြမ္းတယ္ေပါ့ဗ်ာ။အဲဒီ၀ါးပင္လုိပဲ လူဟာဘယ္လိုအေျခအေန ဘယ္လိုအ႐ပ္မွာပဲေ႐ာက္ေ႐ာက္ ေ႐ာက္႐ာက်႐ာေန႐ာမွာ ႐ွင္သန္နိုင္႐မယ္။ဘ၀ဆိုတာ မေ႐႐ာဘူး မဟုတ္လားအေကာင္းအဆိုး အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ က်ေ႐ာက္တတ္တယ္။နိမ့္ေလ်ာ့ခ်ည္တစ္ခါ ျမင့္တက္ခ်ည္တစ္လွည့္ ျဖစ္တတ္တာမ်ိဳးေတြလဲ႐ွိတယ္ ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္အေျခအေနမ်ိဳးမွာပဲက်ေ႐ာက္က်ေ႐ာက္ ႐ွင္သန္နိုင္႐မယ္ ။ ငါဟာ႐ွင္သန္နိုင္႐မယ္ ။ အဲဒီလို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္အားတင္းခ့ဲ႐တယ္ဗ်……..

“ျပီးေတာ့ အီေကဘာနာ (IKEBANA )လို့ေခၚတဲ့ ၈်ပန္ ပန္းအလွျပင္တ့ဲ ပညာမွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အင္အားတစ္ခု ႐လာခ့ဲတာ႐ွိတယ္ ။ ပန္းအလွျပင္႐ာမွာ သူတို့ယဥ္ေက်းမွုန့ဲ သူတို့ အယူအဆ အနက္အဓိပါယ္ ေကာက္ယူမွုအမ်ိဳးမ်ိဳး အစိအ႐င္အမ်ိဳးမ်ိဳး`ရွိတယ္။ထားပါေတာ့ ဒါေတြကိုေျပာဖုိ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လည္းစိတ္မ၀င္စားဘူး၊ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားတာက အဲဒီပန္းအလွျပင္ျခင္း႐့ဲ ေနာက္ကြယ္မွာ ထား႐ွိခ့ဲဘူးတ့ဲ စိတ္ဓါတ္ကိုပဲ ။ပန္းအလွျပင္ဖို့ ခ်ထားတ့ဲပန္းပုံကိုၾကည့္႐င္ ပန္းေတြ အ႐ြက္အခက္ေတြ အကိုင္းေတြ မ်ိဳးစုံပဲ။ေသာင္းေျပာင္းေ႐ာေထြးေနတာပဲ။ဒါေပမယ့္ ပန္းအလွျပင္သူဟာ ပန္းပုံထဲကပန္းေတြ အခက္ေတြကို တစ္ခုန့ဲတစ္ခု ဆီေလ်ာ္ညီညြတ္ေအာင္ ေ႐ြးထုတ္ျပီး လွပတ့ဲ ပန္းအိုးတစ္အိုးျဖစ္ေအာင္ ဒါမွမဟုတ္ အလွအပပန္းစု တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ဖန္တည္းနိုင္စြမ္းတယ္။ဒါတြင္မဟုတ္ေသးဘူး ထားမည့္ေန႐ာ တည္႐ွိမည့္အခန္းန့ဲပါ လိုက္ဖက္ညီညြတ္ေအာင္ ပန္းအလွကို ေ႐ြးခ်ယ္ဖန္တည္းနိုင္ျခင္းပဲ။ၾကည့္လိုက္႐င္ ပန္းအိုးဟာ အခန္းန့ဲ သိတ္ကို လိုက္ဖက္သြားတယ္။အခန္းဟာလည္း ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ျဖစ္သြားတယ္။

“ေသာင္းေျပာင္းေ႐ာေထြးေနတ့ဲ ပန္းပုံၾကီးလို ေလာကမွာ ႐င္ဆိုင္စ႐ာေတြ၊ လုပ္ကိုင္ေျဖ႐ွင္းစ႐ာေတြ အမ်ားၾကီး တစ္ေထြးတစ္ေပြ့ၾကီးပါပဲ၊ အဲဒါေတြထဲက ေကာင္းနိုး႐ာ႐ာေတြ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တာေတြကို လုပ္ေဆာင္ေျဖ႐ွင္းမယ္။ကိုယ့္လုပ္႐ပ္ ကိုယ့္ေျဖ႐ွင္းခ်က္ေတြဟာ ကိုယ့္ပါတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း လွပေစ႐မယ္ ဆိုတ့ဲစိတ္ဓါတ္ ကၽြန္ေတာ့မွာျဖစ္လာတယ္ဗ်။ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ေနတ့ဲ မလိုလားအပ္တ့ဲ စိတ္ေတြကို ဖယ္လိုက္တ့ဲအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေဆာင္႐မယ့္ အလုပ္ကိုျမင္လာတယ္။ကၽြန္ေတာ္လည္းျပန္ျပီး ႐ွင္သန္ထေျမာက္လာသလိုပဲ။အဲ….ေနဦးဗ်။ကၽြန္ေတာ့္ကိုတစ္ကယ္လက္ေတြ့ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ေစဖုိ့ ဖန္တည္းလိုက္တာကေတာ့ ေျပာခဲ့တဲ့အပင္ေတြ ပန္းပြင့္ပန္းခက္ေတြ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာၾကား႐႐င္ ခင္ဗ်ားတို့ ႐ယ္မလားဘဲ။တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ဘ၀ကို အခုလိုျဖစ္လာေအာင္ အားမာန္သတၱိအျပည့္ ေပးလိုက္တာကေတာ့ ဖားကေလးတစ္ေကာင္ ၊ အာဖ႐ိက ဖားကေလးတစ္ေကာင္ ေပါ့ဗ်ာ…….

“ေမွာင္မိုက္တဲ့ ခ်မ္းေအးတဲ့ ညတစ္ညမွာ ဖားကေလးနွစ္ေကာင္ဟာ အစာ႐ွာထြက္လာၾကတယ္ဗ်။ မွန္းၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ။ ျမက္ကိုင္းပင္ေတြ ၊ ေက်ာက္တုံးေတြကို ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊား႐င္း ထြက္လာၾကတာ ျဖစ္မွာေပါ့။ ဒီလို ခုန္လႊား႐င္း ႐ြာကေလးတ႐ြာအနားကို ေ႐ာက္လာတယ္။အဲဒီ႐ြာက နြားေတြေမြးျမူတဲ့႐ြာ။မလိုင္တို့ ဒိန္ခဲတို့ထြက္တ့ဲ႐ြာ ။ ဖားကေလးနွစ္ေကာင္ဟာ ခုန္လႊား႐င္းက ႐ြာထိပ္က အဘြားၾကီးတစ္ဦး႐့ဲ တဲကေလးေဘးမွာ႐ွိေနတဲ့ မလိုင္အိုးၾကီးထဲကို အခန့္သင့္နွစ္ေကာင္လုံးက်သြားတယ္။ စား႐ကံၾကုံေတာ့ မလိုင္အိုးထဲမွ တည့္တည့္က်ေတာ့တာပဲ။ဖားကေလးနွစ္ေကာင္ဟာ မလိုင္ေတြကိုစိတ္ၾကိုက္စားၾကတာေပါ့။ စားလို့၀တဲ့အခါမွာ မလိုင္အိုးထဲက ထြက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုမွ ထြက္မ႐ေတာ့ဘူး။ခုန္လို့လည္းမ႐ ကုတ္ကပ္တက္ေတာ့လည္း မလိုင္အိုးကေခ်ာမြတ္ေနေတာ့ တက္လို့မ႐ေတာ့ဘူး။ ဒါန့ဲ ဖားနွစ္ေကာင္ဟာ မလိုင္ေတြထဲမွာ တ၀ဲလည္လည္နဲ့ ကူးေနၾကတယ္။ ကူး႐တာၾကာလာေတာ့ ဖားတစ္ေကာင္က စိတ္ဓါတ္က်လာတယ္ ၊စိတ္ဓါတ္ ျပိုကဲြသြားတယ္ေပါ့ဗ်ာ ။ ငါကူးေနလည္း အလကားပါပဲ အိုးၾကီးထဲကထြက္နိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုျပီး စိတ္ေလ်ာ့သြားတယ္ ။ အတၱျပိဳကဲြသြားတယ္ေပါ့ဗ်ာ ။ဒါနဲ့ မၾကာခင္ပဲ အသက္ကုန္သြားတယ္……….

“က်န္တဲ့ဖားကေလးကေတာ့ ေသသည္အထိ ကူးမယ္ဆိုျပီး ကူးေနတယ္ သူ့စိတ္ဓါတ္က ျပိဳကြဲမသြားဘူး ။ ကူး႐င္းကူး႐င္းနဲ့ ေဆာင္းည႐ဲ့အ ေအးကလည္းပိုပိုလာေတာ့ အိုးၾကီးထဲက မလိုင္ေတြဟာ ဒိန္ခဲအျဖစ္ တျဖည္းျဖည္းေ႐ာက္လာတယ္ ။ ဒီလိုဒိန္ခဲအျဖစ္ ေ႐ာက္လာေတာ့ ဖားကေလးအတြက္ ေထာက္ခုန္စ႐ာ႐လာျပီး အိုးၾကီးထဲက ခုန္ထြက္လိုက္တယ္ ။ လြတ္ေျမာက္သြားတဲ့ဖားကေလးဟာ လို႐ာသြားနိုင္ျပီေပါ့ဗ်ာ ။ အခုကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတာဟာ အာဖ႐ိကပုံျပင္ထဲက ဖားကေလးအေၾကာင္းဗ် ။ ကၽြန္ေတာ္ဒီအေျခအေနကို ေ႐ာက္သည္အထိ လုပ္ေဆာင္နိုင္ေအာင္ အင္အားေပးခဲ့တာ အဲဒီဖားကေလးပဲေပါ့ဗ်ာ ။ သိတ္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ “

စကား၀ိုင္းသိမ္းၾကပါသည္ ။

အထက္ပါအေၾကာင္းအ႐ာမ်ားကို ေျပာျပေသာအိမ္႐ွင္က ခမ္းနားေသာသူ၏အိမ္မွထြက္၍ ျခံ၀င္းေပါက္အထိ ကၽြန္ေတာ္တို့အား လိုက္ပါပို့ေဆာင္ျပီး နွုတ္ဆက္ပါသည္ ။။

နနၵာသိန္းဇံ

No comments:

Post a Comment