Saturday, May 7, 2011

တမ္းတမ္းတတ ရင္ခြင္ေဟာင္း


`တစ္ေန႔က က်ြန္ေတာ္႔လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သူငယ္ခ်ငး္တေယာက္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္, က်ြန္ေတာ္တို႔ အလုပ္ခြင္ tea break မွာ စကားစျမည္ေျပာျဖစ္႕ၾကတယ္..Add Image

ကြ်န္ေတာ္က လာမဲ႔အာ းလပ္၇က္မွာ ျမန္မာနိင္ငံက ကြ်န္ေတာ္႕အေဖ နဲ႔ ကြ်န္ေတာ႔္ မမကုိ တကန္တက သြားေတြ႔မည္ျဖစ္ေၾၾကာင္ း၊

ကြ်န္ေတာ႔္အေဖက အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း, ဒါေၾကာင္႔ အေဖ အသက္ထင္၇ွား၇ွိတုန္း, ကြ်န္ေတာ္လည္းမေသခင္ ကြ်န္ေတာ႔္အေဖနဲ႔ကြ်န္ေတာ္႔ မမ ကိုိ

ေမတၱာဓာတ္ အေနြးဓာတ္ေတြေပးခ်င္ေၾကာင္း ေျပာျပျပီး

သူငယ္ခ်င္းေကာ ဘယ္ေတာ႔ေလာက္ သူငယ္ခ်င္းမိဘေတြကို သြားေတြ႔မလဲ ေပါ႔ ကြ်န္ေတာ္ေမးမိပါတယ္(သူ႔မိဘမ်ားကလည္း နွစ္ဦးစလံဳး အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ပါျပိ)


အဲဒိမွာတင္ သူ႔ရဲ႔ စကားလံဳး ေကာက္ခ်က္ေတြေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္ တအ႔ံတၾသျဖစ္ခဲ႔၇တယ္

ကြ်န္ေတာ႔္ကို အံ႔အားသင္႔ေစခဲ႔ေသာ သ.ူ့့ စကားလံဳးမ်ားကေတာ႔,,,,

" ခင္ဗ်ားတို႔ေတြ အဲဒါခက္တာေပါ႔ဗ်ာ ပညတ္နဲ႔ပ၇မတ္ ဘယ္ဟာ အေ၇းၾကိးတယ္မသိေသး ၊ဘယ္ဟာကို တန္ဖိုးထား က်င္႔သံုး၇မွန္းလည္း မသိေသး၊ ဒီလိုသာသံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔ခ်ည္ေနွာင္ ၇စ္ပတ္ေန၇င္

ဘယ္သူမွ ဒိဘ၀မွာ တ၇ား၇ၾကေတာ႔မွာမဟုတ္ဘူး " တဲ႔.....

ကြ်န္ေတာ္႔၇င္ထဲမွာ သူ.ကို ျပန္ေျပာမိေနတာက (သူ႔ကို ထုတ္ေျပာ၇င္ သူဟာဒိအခ်ိန္မွာ သူ႔ကိုယ္သူ ေျပာသမွွ် အမွန္လို႔ ထင္ေနတာေၾကာင္႔ တေၾကာင္း ) (တ၇ားျပဆ၇ာ အခ်ိန္ပုိငး္ကုသိုလ္ျဖစ္လုပ္ေနတာကတေၾကာင္း ) မို႔ပါ..

ပညတ္ဆိုတာကလည္း အမည္နာမေတြနဲ႔ မွန္ကန္ေနတဲ႕ သမုတိသစၥာ (ေလာက သစၥာ) ..

ပ၇မတ္ဆိုတာကလည္ း မေဖာက္မျပန္အျမဲတမ္းမွန္ကန္ေနတဲ႔ အ၇ွိကုိအ၇ွိတိုင္းမွန္ကန္ေနတဲ႔ ဘယ္ေတာ႔မွမေျပာင္းလဲဲဲတဲ႔ အမွန္တ၇ား ပ၇မတၳသစၥာ (ေလာကုတၱ၇ာ သစၥာ) ။ ဥပမာ။ ေလာကမွာ ၇ွိ၇ွိသမွွ် အ၇ာအားလံဳးဟာ ပထ၀ီ ၊အာေပါ ၊ေတေဇာ ၊၀ါေယာ ဆုိတဲ ႔ဓာတ္ၾကီးေလးပါး နဲ႔သာလွ်င္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားတာမ်ိဳးပါ။

သို႔ေပတဲ႔ လူ႔ေလာကမွာ ပညတ္နဲ႔ ပ၇မတ္ကို ေ၇ာလုိ႔ကလည္းမျဖစ္ေပဘူး။ ဥပမာ …မိန္းကေလးတေယာက္၇ဲ႔ပါးကိုနမ္းတာ ပရမတၳ ကိုနမ္းတာပါလို႔ ဆင္ေျခေပး၇င္ ပးါ၇ိဳက္ခံ၇ဖုိ႔ပဲ၇ွိပါတယ္။

ဒိပ၇မတ္ အေ၇းၾကီးတာေၾကာင္႔မို႔လို႔ လည္း ေလာကမွာ အေမနဲ႔သမီး ဟာ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးန႔ဲ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားတာမွန္ေပမဲ႔ ဖခင္တေယာက္နဲ. လင္ေယာက္်ား ဆက္ဆံပံဳနည္း ပ၇ိယာယ္ကြဲျပားသြား၇တာပါ ..( ္၇ွင္း၇င္း ၇ွင္း၇င္းနဲ႔၇ွဴပ္သြားလားမသိေနာ္)

သိဳ႔ေပတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္နားလည္ခံစားမိတာက ေလာကီမွာေန၇င္း လူပီသခ်င္၇င္ လူသားက်င္႔၀တ္ေတြကို ပစ္ပယ္ထားလို႔မ၇ပါဘူး။

ကြ်န္ေတာ္တတ္နိင္သေလာက္ ေ၇ကုန္ေ၇ခမ္း အစြမ္းကုန္ ထမ္းေဆာင္လုိပါတယ္။

ျမတ္စြာဘု၇ားသခင္ကလည္း ေလာကီဘံဳမွာေန၇င္ ဘယ္လိုက်င္႔၀တ္ေတြက်င္႔ၾကံ၇ေၾကာင္းကို သိဂၤါေလာ၀ါဒ သုတ္မွာ ၊ ဘယ္လိုမဂၤလာ၇ွိေအာင္ေနထိုင္၇ေၾကာင္းကို မဂၤလသုတ္မွာ ေကာင္းစြာေဟာျပဆံုးမေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။

သားသမိးက်င္႔၀တ္ မိဘ၀တ္ တပည္႔၀တ္ ဆ၇ာ႔၀တ္ အစ၇ွိသည္ျဖင္႔လိုက္နာဖြယ္၇ာအျဖာျဖာကို သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္မွာ ဆံုးမေတာ္မူခဲ႔သလို ေလာကီေ၇း၇ာေအာင္ျမင္ေၾကာင္း နည္းလမ္း ၃၈ ျဖာကိုလည္း မဂၤလသုတ္မွာ သြန္သင္ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႔မို႔လည္း ကြ်န္ေတာ္ အသက္၇ွင္ေနေသးသေ၇ြ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ေက်းဇူး၇ွင္ ဖခင္ အသက္ထင္၇ွား၇ွိတုနး္ (ေက်းဇူး၇ွင္မိခင္ကေတာ႔ ဆုံးပါးသြားခဲ႔ပါျပီ) ျမတ္စြာဘု၇ား ဆံဳးမတဲ႔ သားသမီးက်င္႔၀တ္ နည္းလမ္းမ်ားနဲ႔အတူ ကြ်န္ေတာ႔္နည္း ကြ်န္ေတာ္႔ ဟန္ေလးေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ဖခင္ကုိ ေက်းဇူးဆပ္၇င္ း ကြ်န္ေတာ႔္ရဲ႔ေမတၱာေတြကို ျပသလိုပါတယ္ ျပသလွ်က္ ၇ွိပါတယ္.......

ေနာင္မ၇ွိေတာ႔မွ တမ္းတလြမ္းဆြတ္မူေတြနဲ႔အတူ ေနာင္တမ၇ခ်င္ပါဘူး ..ကြ်န္ေတာ႔္၀န္ ကြ်န္ေတာ႔္အားေတြနဲ႔ အေဖ႔ကိုုြ(အစြမး္ကုန္) ခ်စ္ျပနိင္ခဲ႔ ေက်းဇူးဆပ္နိင္ခဲ႔တယ္ဆို၇င္ပဲ ..ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦး၇ဲ႔ (အေဖ နဲ႔သား) ေသျခင္းတ၇ား၇ဲ႔လမ္းခြဲမူေအာက္မွာ ပူေလာင္ပူေဆြးမေနဘဲ ေအးခ်မး္စြာ လြတ္လပ္စြာ တည္ျငိမ္စြာ နူတ္ဆက္လိုပါတယ္..

ကြ်န္ေတာ္ၾကားဖူးမွတ္သားဖူးပါတယ္..အာမိသပူဇာ (ပစၥည္းျဖင္႔ပူေဇာ္ျခင္း) ထက္ ဓမၼပူဇာ (တ၇ားေတာ္ျဖင္႔ပူေဇာ္ျခင္း) က ပုိမိုျမင္႔ျမတ္အက်ဴိး၇ွိတယ္ဆိုတာကိုပါ..

ကြ်န္ေတာ္ အေဖနဲ႔ခြဲျပီး စင္ကာပူေ၇ာက္မွ သိလာ၇တဲ႔ (ေက်းဇူး၇ွင္ ဆ၇ာေတာ္မ်ား ၊ဓမၼစာေပမ်ားမွ)တ၇ားဓမၼေတြကို တပါတ္တခါ ေတာ႔အနည္းဆံုး ဖုနး္ဆက္ေဆြးေနြးျဖစ္ၾကပါတယ္ ..၇ိပ္သာမွာ အေဖတ၇ားထိုင္ဖို႔အားေပးတုိက္တြန္းခဲ႔သလို ေ၇ာက္ေအာင္လည္းပုိ႔ေပးနိင္ခဲ႔ပါတယ္..

ဒါေပမဲ ႔ကြ်န္ေတာ္အားမ၇ေသးဘူး... မေ၇ာင္႔၇ဲနိင္ေသးဘူး ,

အေဖ႔ေဘးနားထိုင္ ေ၇ေနြးၾကမ္းေသာက္၇င္း အညာေလ၇ွဴ၇င္း တမာ၇န႔ံေတြၾကားမွာ အေဖ႔မ်က္နွာတ၀ၾကီး အား ၇ပါး၇ၾကည္႔၇င္း စကားေတြတေလွၾကိးေျပာခ်င္ေသးတယ္...

အေဖနဲ႔တ၇ားအေၾကာင္းေတြေဆြးေနြး၇င္း အေဖ႔ကို ၇င္.က်က္တည္ျငိမ္တဲ႔ ၇သေတြေပးခ်င္သလို

အေဖ႔ငယ္ဘ၀ အေၾကာင္းေတြကိုတမ္းတေျပာဆို၇င္း ၀င္းလက္ေတာက္ပေနတဲ႔ (ငယ္စိတ္ေတြျပန္လည္ခိုေအာင္းလာတဲ႔) အေဖ႔မ်က္၀န္းတစံုကို ကြ်န္ေတာ္ တအားၾကည္႔ခ်င္ေသးတယ္...

အေဖငယ္ငယ္က ဘယ္လိုကြ....ဟိုလိုသား၇ဲ႔ ဆိုျပီး မိသားစုေကာင္းက်ိဴး အမ်ားေကာင္းက်ိဴးေတြကို အားတက္သေ၇ာလုပ္ခဲ႔တဲ႔ အေဖ၇ဲ႔အားမာန္ပါပါ စကားသံေတြကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ တမ္းတမ္းတတၾကားခ်င္တယ္....

အေဖ႔ကို ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္တယ္... အေဖ့ကို သားၾကိး လြမး္ခဲ႔၇တာေျပာျပီး, ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္တာေတြကိုေျပာျျပိျပီ းက်ြ်န္ေတာ႔္ေမတၱာ႔၇နံ႔ေတြနဲ႔ အေဖ႔နွလံဳးသားကို ပိုမို ေနြးေထြးနူးည့ံသိမ္ေမြ႔ေစခ်င္တယ္,

အေဖ႔၇ဲ႔မကုန္ခမ္းနိင္ေသာ ေက်းဇူးေတြကိုဆပ္ခ်င္ေနေသးတယ္..

အေဖ တ၇ားထူးတ၇ားျမတ္ေတြ႔ဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ ပံ႔ပိုးေပးေနခ်င္ေသးတယ္။။။

အေဖ. ေနာက္ဘ၀ ၇ိကၡာအတြက္ လွဴနိင္တန္းနိင္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ ပါ၇မီျဖည္႔ေပးေနခ်င္ေသးတယ္။

ဒါကိုမွ ကြ်န္ေတာ႔္ကို ပညတ္နဲ႔ ပ၇မတ္ေတြ ဘာအေ၇းၾကီးလဲဆိုတာကို ကြဲကြဲျပားျပား တန္ဖိုးထားမဆက္ဆံတတ္ဖုူးလို႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို ေ၀ဖန္၇င္လည္း ကြ်န္ေတာ္၇ဲ၇ဲၾကီးခံ၀ံ႔ပါတယ္အေဖ....

ကြ်န္ေတာ္စင္ကာပူ မွာေန၇င္း လမ္းသြားတုန္း တစ္၇ွဴးထုပ္ေတြေ၇ာင္းေနတဲ႔ အဘူိးအို အဘြားအိုေတြေတြ႔၇င္ ..အေဖာ္မပါ တစ္ကုိယ္တည္း တုန္ခ်ိတုန္ခ်ိ သြားေနတဲ႔ အဘို းအဘြားေတြေတြ႔၇င္ ,,,,,,ကြ်န္ေတာ္မ်က္၇ည္ေတြ၀ိုင္းလာတတ္ပါတယ္..ကြ်န္ေတာ္နိင္သေလာက္လည္း လွဴျဖစ္ပါတယ္....

ကြ်န္ေတာ္ေလ..ကြ်န္ေတာ႔္ အေဖနဲ႔ ကြ်န္ေတာ႔္ေက်းဇူး၇ွင္ဆ၇ာ မ်ားကို လြမ္းဆြတ္မိပါတယ္..ကြ်န္ေတာ္႔အေဖနဲ႔ကြ်န္ေတာ္အဆက္သြယ္မျပတ္ေတာ႔ အေဖဘယ္သိဳ႔ဘယ္ပံု ေနထိုင္တယ္ဆိုတယ္ သိလို႔ စိတ္ေအး၇ေပမဲ႔

ကြ်န္ေတာ္႔ ဆ၇ာမ်ားအေၾကာင္းကြ်န္ေတာ္ အေတြးခ်ဲ႔ခဲ.မိပါတယ္..ဆ၇ာၾကိးတို႔ ဆ၇ာမၾကီးတို႔ ေနသာထိုင္သာမွ၇ွိၾက၇ဲ႔လား သားသမီး အေစာင္႔အေ၇ွာက္မ်ားမွခံၾက၇၇ဲ႔လားဆိုျပီးပူပင္မိတာအမွန္ပါ....

ကြ်န္ေတာ္ဟာ အနေႏၱာအနႏၱငါးပါးဂိုဏ္း၀င္ျဖစ္တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ဆ၇ာသမားမ်ား၇ဲ႔ ေက်းဇူးကိုလည္းကြ်န္ေတာ္မေမ႔မေလ်ာ႔ဆပ္လုိပါေသးတယ္.....

ဆ၇ာတုိ႔၇ဲ႔ သင္ၾကား နည္းေပးလမ္းျပမူေၾကာင္႔သာလွ်င္ တပါးနိင္ငံမွာ မ်က္နွာမငယ္၇တာကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္..

ဆ၇ာတို႔ဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၇ဲ႔ ပန္းပု ဆ၇ာေကာင္းေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုလည္း ၇ဲ၇ဲ၀ံ႔၀ံ႔ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္

ဆ၇ာတို႔ဟာ မိမိ မိသားစု အက်ိဴး နိင္ငံအက်ိဴးကို ထမ္းေဆာင္နိင္ေသာ သူမ်ားကို ေမြးထုတ္နိင္ခဲ႔ပါတယ္ဆိုတာကို ေျပာျပ၇င္း ဆ၇ာတုိ႔ဟာေလာကကို ေကာင္းက်ိဴးျပဴေသာ မီး၇ွဴး တန္ေဆာင္ မ်ားျဖစ္ခဲ႔တယ္ဆိုတာကို လည္း ဂုဏ္ယူေစလိုပါတယ္....

ဆ၇ာတုိ႔ အသက္ေတြၾကိးလာေနေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ေ၀းကြာေနေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ နွလံုးသားထဲမွာ ၇ွိေနေသးတယ္ဆိုတာကို ထင္ထင္၇ွား၇ွားသိေစခ်င္ပါတယ္....

ဒါေၾကာင္႔လည္း ကြ်န္ေတာ္ဟာ ဆ၇ာကန္ေတာ႔ပြဲကို ႏွစ္စဥ္ စင္ကာပူဘက္ကေနျပီး အင္တိုက္အားတိုက္ တုိက္တုိက္တြန္းတြန္း ေဆာင္၇ြက္ေပးေနတာပါ ..ကိုယ္တိုင္ တိုက္တြန္း ရင္း စိတ္တူ သူငယ္ခ်င္းမ်ား တုိးလာေစဖို႔ပါ..

ကြ်န္ေတာ္စဥ္းစား႕ၾကည္႔မိပါေသးတယ္... ဒိလို တပည္႔က ဆ၇ာကို တန္ဖိုးထား ။ သားသမိးက မိဘကုိ တန္ဖိုးထားတာေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာနိင္ငံမွာ သာ အထင္က၇ ေတြ႔ျမင္၇တာပါ..

ကြ်န္ေတာ္႔တုိ႔၇ဲ႔ ခ်စ္စ၇ာေကာင္းေသာ ယဥ္ေက်ူးမူေလးပါ ..ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၇ဲ႔ young generation ေတြဆက္လက္ အတူယူ သယ္ေဆာင္သြားေစခ်င္ပါတယ္ိ..ကမၻာတည္သေ၇ြ႔ပါ...ဒါေၾကာင္.လည္း

အနႏၱဂိုဏ္း၀င္ ၊ ေက်းဇူး၇ွင္မ်ား ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ ဆ၇ာ ၊ဆ၇ာမၾကီးမ်ားကို ၊ၾသကာသံ ေဒထ ၊ျမန္မာဓေလ႔ ၊သိမ္ေမြ႕႕႔လွစြာ ၊စဥ္အလာကို လိုက္နာ ေသာအားျဖင္႔ ၊၇ွိခိုး ပူေဇာ္ခြင္႔ကုိ ၊ေပးသနား ၾကပါ၇န္ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္ခင္ဗ်ား။

ဆ၇ာ ဆ၇ာမၾကီးမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္ ကြ်န္မတုိ႔၏ ဘ၀ တန္ေဆာင္ ၊ဆီမီးေ၇ာင္ကို ၊ထြန္းေျပာင္ ေစနိင္သည္႔ စာေပပညာ နွင္႔ယဥ္ေက်းဖြယ္၇ာ ၊အျဖာျဖာ တို႔ကို တုပ္ကြပုဆစ္ ဆ၇ာစစ္၌ ၊ေၾကာက္ခ်စ္၇ုိေသ ၊လုပ္ေကြ်းေထြျဖင္႔ ၊စာေပတတ္ေၾကာင္း ၊တေခ်ာင္းေခ်ာင္းလွ်င္ ၊ျခိမ္းေမာင္းသည္းခံ ၊ဆ၇ာ႔ထံ၌ ၊သင္အံ႔က်က္ေလ႔ ၊တေန႔တပါး မွတ္သားေလေလ၊ ၀မ္းထဲေခြ၌ ၊သင္ယူ ေစခဲ႔ၾကသျဖင္႔ ၊ကြ်န္ေတာ္ ကြ်န္မတို႔သည္ ၊လူ႔ေလာကအလယ္တြင္ တင္႔တယ္ထြန္းေပါက္ ၊လူလားေျမာက္ခဲ႔ၾကပါျပီ ၊ဘ၀ဆီမီး ထိန္ထိန္ညီးခဲၾ႔ကပါျပီ။

ဆ၇ာ ဆ၇ာမၾကီးတုိ႔၏လြန္စြာၾကီးမား ၊ေက်းဇူးတ၇ား မ်ားကို၊ နွလံဳးသားတြင္ ၊ထာ၀စဥ္ စြဲမွတ္ တံဆိပ္ခတ္ခဲ႔ၾကသည္႔ တပည္႔အေပါင္းတို႔က ဆ၇ာသခင္ေက်ူးဇူး၇ွင္တုိ႔ကို ျမတ္နူိးဘြယ္၇ာ ၀တၳဳပစၥည္းအျဖာျဖာတို႔ျဖင္႔ပူေဇာ္ျခင္း တည္းဟူေသာ အာမိသ ပူဇာ ၊ဆ၇ာတို႔၏ ၊ေလးနက္လွစြာ ၊ၾသ၀ါဒ အျဖာျဖာတို႔ကုိ ၊ေလးစားလိုက္နာ ျခင္းတည္းဟုူေသာ ဓမၼပူဇာ ၊ထိုနွစ္ျဖာတုိ႔ျဖင္႔ ၊ပစၥကၡ သံသ၇ာ နွစ္ျဖာ ေကာင္းက်ိဴး ၊ပြားတိုးစည္ပင္ ေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း ၊ဆ၇ာသခင္ ေက်းဇူး၇ွင္တို႔ အေပၚ၌၊တစိဳးတစိ ၊ျပစ္မွား မိသည္႔ အျပစ္မ်ား ၇ွိခဲ႔ေသာ္၊ ပိန္းၾကာဖက္တြင္ ၊ေ၇မတင္ဘဲ ၊ကင္းစင္လြင္႔ေပ်ာက္ ဘိသို႔၊ ကင္းေပ်ာက္ပါေစျခင္းငွာ လည္းေကာင္း၊ ၇ုိေသ ေလးျမတ္ ၊သဒၶါ ဓာတ္ျဖင္႔ ၊တုပ္ကြ ၇ုိက်ဴးိ ၊လက္စံုမိုး၍၊၇ွိခိုးပူေဇာ္ ၾကပါကုန္သည္ ခင္ဗ်ား။

ခ်စ္ၿခင္းၿဖင္.

ကိုၾကီးေပါက္စ ( စေလ )

No comments:

Post a Comment