Saturday, September 10, 2011

အေကာင္းျမင္၀ါဒ၊ မေကာင္းျမင္၀ါဒႏွင့္ တန္ခိုးေတာ္ ( ၁၀ ) မ်ိဳး




တန္ခိုးႏွင့္ ပက္သက္လုိ႔ က်မ္းဂန္မ်ားမွာေတာ့ နိပၹတၱိ၀ေသန ဣဇၥ်တီတိ ဣဒိၶ- မိမိအလိုရွိတာ မွန္သမွ် ၿပီးစီး ျပည့္စုံေစတ တ္လို႔ တန္ခိုး ေခၚပါသတဲ့၊ လူတစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျမလ်ိဳး မိုးပ်ံနုိင္တာေလာက္ကိုပဲ တန္ခိုးလို႔ သိထားၾကတယ္၊ အဲဒီထက္မ ကပဲ ျဖစ္နုိင္လ်င္ တန္ခိုးနွင့္ပက္သက္တာ မွန္သမွ် ျဖစ္နုိင္တာေတြကုိ သိထားေလ ေကာင္းေလပါ၊ အခုေခတ္ေနာက္ ပိုင္းမွာ magic လို ဟာ မ်ိဳးေတြကိုလဲ တန္ခိုးလို႔ ထင္ေနတတ္ၾကတယ္၊ စက္လွည့္၊ လက္လွည့္၊ ဥဳံ ဖြ ၊ အပ္ ခ်ေလာင္း ဘာျဖစ္ေစ ညာျဖစ္ေစ စတာေ တြ ကိုလည္း ေရာေထြးကာ ထင္မွတ္တတ္ၾကျပန္တယ္။ အခုလဲ တန္းခုိးအေၾကာင္းေတြကို ညီငယ္တစ္ေယာက္က သိလိုပါတယ္ ဆိုလို႔ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
တန္ခိုး ဆုိတာကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတတ္တယ္၊ potential ,natural, power, supreme power, super natural power စသည္ျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္အလိုက္ အမ်ိဳးအစား ကြဲျပားသြားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ကိုယ္လက္လွမ္း မမွီတဲ့အရာမ်ိဳး၊ မနုိင္နင္းတဲ့အရာမ်ိဳးမို႔ အတြင္းက်က် သိနုိင္ဖုိ႔ေတာ့ ခဲယဥ္းမွာပါ၊ ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ မူလတန္းေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ကို (၁၀)တန္းသခ်ၤာပုစၦာကို တြက္ခိုင္းသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္၊

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ တန္ခိုးအဘိဥာဥ္ ဆိုတာေတြဟာ ဘုရား ရဟႏၱာ ပေစၥကဗုဒၶါ အရိယာသာ၀ကႀကီးေတြရဲ႕ အရာမို႔ သိပ္နက္နဲသလို နားလည္နိင္ဖုိ႔ ခက္တယ္ လို႔ဆိုရပါမယ္၊ ဒါေၾကာင့္လဲ ယခုေခတ္ အေနာက္တိုင္းက လူေတြက စ်ာန္ အဘိဥာဥ္ေတြအေၾကာင္းေျပာျပရင္ သိပ္အယုံ အၾကည္မရွိတတ္ၾကဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိေတာ့ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္ မသိနားမ လည္ သလို သူမ်ားေတြ ျပည့္စုံေနတာကိုလဲ မေတြ႔ဖူး မျမင္ဖူးတာေၾကာင့္ လက္ေတြ႔ practice ကိုမွ လက္ခံခ်င္ၾကတဲ့ သူတို႔စိတ္ ဓာတ္နဲ႔ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္း ျဖစ္လို႔ေနပါတယ္၊

ေလာကဓံနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက ႏွလုံးသြင္းနည္းေလး ေပးထားခဲ့တယ္၊ ေယာနိေသာမနသိကာရ - ကိုယ့္စိတ္ ကုိ အဆင္ေျပေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတတ္ပါေစ တဲ့၊ ဒီထက္္ေျပာရရင္ အကုသိုလ္အျဖစ္မခံပဲ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ေတြး တတ္ပါေစ၊ ဆုိလိုတာက optimismအေကာင္းျမင္၀ါဒ ျဖစ္ေအာင္ေလ့က်င့္ယူၾက လို႔ ေျပာတာပါ၊ အာရုံေကာင္းတာပဲ ေတြ႔ ေတြ႔၊ အာရုံဆုိးတာပဲ ႀကဳံႀကဳံ optimism က သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္၊

တကယ္ေတာ့ ကိုယ္မေတြ႔ဖူး မျမင္ဖူးတုိင္း မယုံရ ဆုိလ်င္ျဖင့္ လူသားတုိင္း အသက္ရႈေနတဲ့ ေလကုိ ျမင္ရတာမွ မဟုတ္ပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ရွိတယ္ လို႔ေတာ့ လက္ခံေနၾကရတယ္၊ ယုံထားၾကရတယ္၊ တုိးတက္ေနတဲ့ ဒီဘက္ေခတ္ႀကီးမွာ open eyes and open mind ေပါ့ေလ၊ အတတ္နုိင္ဆုံး ဥာဏ္မ်က္စိကို ဖြင့္၊ နားကို စြင့္ၿပီး ဖြင့္ထားေသာ ႏွလုံးသားျဖင့္ ယုံသင့္တာကို ယုံၿပီး မယုံသင့္တာကို မယုံၾကည္ပဲ ေနဖို႔ လူတုိင္းမွာ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚနုိင္ခြင့္၊ ယူဆပိုင္ခြင့္ ရွိေနၾကပါၿပီ၊

သုိ႔ေသာ္ ျမင္သမွ် ၾကားသမွ်ေတြကို ဦးေႏွာက္ထဲ ထည့္ေနလို႔ကေတာ့ ကုိယ့္ဦးေႏွာက္က အမိႈက္ပုံးလို ခဏျပည့္သြားမွာ ပါပဲ၊ ေကာင္းတာေတြေရာ၊ မေကာင္းတာေတြေရာ၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြ ေရာေထြးၿပီး ဘာမွ ေသေသခ်ာခ်ာ မဆုံးျဖတ္ နုိင္ ျဖစ္ သြားနုိင္ပါတယ္၊ ဒီေတာ့ အမွန္တရားကို ရေအာင္ ရွာမယ္၊ ငါ့စိတ္ကုိ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ေတြးမယ္၊ ေနမယ္ ဆုိရင္ျဖင့္ ဘ၀မွာေနရတာ ေနေပ်ာ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ရမွာပါ။ အရာရာတုိင္းကို pessimism အေနနဲ႔ အဆိုးျမင္ေနမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀လမ္းေၾကာင္းလဲ တိမ္းေစာင္းသြားမွာ မလြဲဧကန္ပါပဲ။

ေနာက္တခ်က္အေနနဲ႔ ဘ၀လမ္းေၾကာင္း လမ္းမွန္ေပၚေလ်ာက္နုိင္ဖို႔ အထူးသျဖင့္ အခုလို magic ဆန္ဆန္ တန္ခိုး အေၾကာင္း အဘိဥာဥ္အေၾကာင္းေတြကို လက္ခံနိုင္ဖို႔ ကိုယ့္မွာ ဘာသာေရး အေျခခံ ဗဟုႆုတအသိ ပညာေတြ အထုိက္ အေလ်ာက္ ရွိထားဖို႔ လိုအပ္ပါမယ္၊ အဲလို အေျခခံေလာက္မွ မရွိရင္ ဒါေတြက လက္ခံနုိင္စရာ မရွိဘူး၊ ယုတိၱမရွိဘူး ဆုိၿပီး nihilism နတိၱက၀ါဒ ၊ သုည၀ါဒ၊ non religion ဘုရားမဲ့တရားမဲ့၀ါဒ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။

စာေပက်မ္းဂန္မ်ားလာ တန္ခိုးေတာ္ ( ၁၀ ) မ်ိဳး

၁။ အဓိ႒ာနာ ဣဒိၶ - မိမိတစ္ေယာက္ထဲ ျဖစ္ပါလ်က္ ပုံစံတူ ၁၀ ေယာက္ျဖစ္ေအာင္၊ အေယာက္တစ္ရာျဖစ္ ေအာင္၊ အေယာက္ေပါင္း တစ္ေထာင္ တစ္ေသာင္း ျဖစ္ေအာင္ စသည္ျဖင့္ မိမိအလိုရွိသေလာက္ ဖန္ဆင္းနုိင္ ေသာ တန္ခိုး ျဖစ္သည္။
( အရွင္စူဠပႏၳက ရဟႏၱာမေထရ္ကဲ့သုိ႔ ဆြမ္းစားလာပင့္ေသာ ဒကာမ်က္စိလည္ေအာင္ ပုံစံတူ အေယာက္ေပါင္း တစ္ေထာင္ကို ဖန္ဆင္းထားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္ )

၂။ ၀ိကုဗၺနာ ဣဒိၶ - ပင္ကုိယ္ရုပ္အသြင္ကို စြန္႔လႊတ္ကာ နဂါးအသြင္၊ ဂဠဳန္အသြင္၊ လူအသြင္စသည္ျဖင့္ မိမိ လိုခ်င္သလို ပုံစံကို ဖန္ဆင္းနုိင္ေသာ တန္ခိုးျဖစ္သည္။
( နေႏၵာပနႏၵနဂါးမင္းႀကီးကို ႏွိမ္ႏွင္းေသာ အရွင္ေမာဂၢလာန္၏ ဖန္ဆင္းျခင္းမ်ိဳး၊ ဘုရင္ အဇာတသတ္ကို စည္းရုံးသိမ္း သြင္းေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္လိုခႏၶာကိုယ္မွာ ေျမြေတြ ပတ္ထားသလိုမ်ိဳးစေသာ ဖန္ဆင္းျခင္းမ်ား ျဖစ္သည္။

၃။ မေနာမယာ ဣဒိၶ - မိမိခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ပုံစံတူ ဣဒိၶမယ ခႏၶာကိုယ္ကို ဖန္ဆင္းနုိင္ေသာ တန္ခိုးေတာ္ ျဖစ္သည္။

( ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္တြင္ ၀ါတြင္းသုံးလပတ္လုံးေန႔မနား ညမနားအဘိဓမၼာ ပ႒ာန္းတရား ေတာ္ ကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာတြင္ နတ္တုိ႔အတြက္ မိနစ္ပိုင္းမွ် ျဖစ္ေသာ္လည္း လူသားျဖစ္ေသာ ဘုရားရွင္ အတြက္မူ အစာအာဟာရ မဘုန္းေပးပဲ မျဖစ္နုိင္ရကား ပုံတူနိမၼိတ ဘုရားရွင္ကုိ ဖန္ဆင္းၿပီး တရားကို ဒီေနရာမွ ဒီေနရာအထိ ေဟာခဲ့ေစသတည္း ဟု အဓိ႒ာန္ကာ ကိုယ္ေတာ္တုိင္က ေျမာက္ကြ်န္းသို႔ ၾကြကာ ဆြမ္းဘုန္းေပးေတာ္မူၿပီး တဖန္ျပန္လည္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္၊ နတ္ျဗဟၼာတို႔၏ စိတ္တြင္ကား ဘုရားရွင္တ ပါးတည္း ေဟာၾကားေနသည္ ဟု မွတ္ထင္ေနၾက ၏၊ ျပန္ေရာက္ပါမွ တရားေတာ္ကို ေရာက္သည့္ေနရာမွ ဆက္လက္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္၊
အရွင္သာရိပုတၱရာ သည္လည္း လူ႔ျပည္မွတက္ကာ ဘုရားရွင္ ဆြမ္းဘုန္းေပးေနစဥ္အတြင္း ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ ကို ျပဳစု ေပးေတာ္မူ၏၊ ထုိအခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာပင္ သာရိပုတၱရာ ငါဘုရားကေတာ့ ဒီေန႔မွာ အဘိဓမၼာတရားကို ဒီေနရာကေန ဒီေနရာ အထိ ဘယ္လို ဘယ္လုိ ေဟာထားခဲ့တယ္ ဆုိၿပီး အက်ဥ္းဆုံးနည္းကုိ လမ္းျပညႊန္ေတာ္မူ၏၊ ထုိအက်ဥ္းဆုံးကုိပင္ အရွင္ သာရိပုတၱရာကလည္း သူဥာဏ္ရွိသလို ခ်ဲ႕ထြင္ကာ ေရွးအခါက လင္းနို႔သား ငါးရာ အျဖစ္ျဖင့္ အဘိဓမၼာတရားကို နာဖူးခဲ့ေသာ ပါရမီအထုံရွိခဲ့သည့္ တပည့္သားရဟန္းေနာက္လိုက္ ငါးရာကို တဆင့္ျပန္လည္ေဟာၾကားခဲ့သည္။

၀ါကြ်တ္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ဘုရားရွင္လည္း အဘိဓမၼာပ႒ာန္းတရားေတာ္ ႀကီး ၿပီးဆုံးသည္၊ လူ႔ျပည္ကရဟန္းငါးရာလည္း တရားထူးရေတာ္မူၾကသည္၊ တကယ့္အံ့ၾသစရာပါေပ၊ ယေန႔စာေရးသူတို႔ သင္ယူေလ့လာေနၾကရေသာ အဘိဓမၼာ ပ႒ာန္းတရားေ တာ္မ်ားသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ မက်ဥ္းမက်ယ္နည္းမွ်သာတည္း၊ အကယ္၍ သာ ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့သလို အက်ယ္တ၀င့္ သင္ယူရပါမူ မည္သုိ႔မွ် ဆုံးခန္းတုိင္မည္ မဟုတ္ဟု မွတ္ထင္ရေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဥာဏ္ရွိလ်င္ ရွိသေလာက္၊ ခ်ဲ႕ထြင္နုိင္လ်င္ ခ်ဲ႕ထြင္နုိင္သေလာက္ နည္းေပါင္းမ်ားစြာ နယ္ပယ္ ေပါင္းမ်ားစြာ က်ယ္၀န္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္ )

၄။ ဥာဏ၀ိပၹါရာ ဣဒိၶ - ဘုရားရွင္တုိ႔အတြက္ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ကို မရမီအခ်ိန္ေလးအထိ အတိတ္ဘ၀မ်ားစြာ က ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ဘ၀ျဖတ္သန္းရပုံမ်ား၊ မည္သူမ်ားနွင့္ ေရစက္ဆုံခဲ့သည္မ်ား၊ ဘယ္ဘ၀မွ ေသလြန္ကာ ဘယ္ဘ၀ သုိ႔ေရာက္ရသည္ စသည္ျဖင့္ ပိုက္စိတ္တိုက္တရစပ္ျဖစ္ေစ၊ ခုန္ေက်ာ္၍ျဖစ္ေစ၊ အလယ္က ေဖာက္ထြက္၍ျဖစ္ေစ လိုအပ္သလို ႀကံစည္ကာမွ်ျဖင့္ ဥာဏ္ျဖန္႔က်က္ခါ မွတ္မိသိရွိနုိင္ျခင္း ဟူေသာ တန္ခိုး ေတာ္ျဖစ္သည္။

( မဟာသာ၀က၊ သာ၀ကတို႔ႏွင့္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာ စ်ာန္ရ ရေသ့မ်ားသည္လည္း ကမၻာေပါင္း၄၀၊ ကပ္ေပါင္း ၄၀တုိင္တုိင္ ဥာဏ္ျဖန္႔က်က္ ကာ မွတ္မိနုိင္၏၊ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္မ်ားလို မဟုတ္၊ ခုန္ေက်ာ္ျဖန္႕ထြက္ကာ မျမင္ နုိင္ မေတြး နို္င္ၾကေပ )

၅။ သမာဓိ၀ိပၹါရာ ဣဒိၶ - စ်ာန္ကုိ မရခင္အခ်ိန္တြင္းမွာ ျဖစ္ေစ၊ စ်ာန္ကို ၀င္စားဆဲခဏမွာ ျဖစ္ေစ၊ စ်ာန္မွ ထေျမာက္ သည့္အ ခါမွာျဖစ္ေစ မိမိအလိုရွိသည့္အတုိင္း သမာဓိကုိ ျဖန္႕က်က္ၿပီး ကိေလသာ နီ၀ရဏတို႔ ဘယ္လို ဘယ္ပုံ ကင္းကြာ သြားသည္ စ သည္ျဖင့္ သိရွိနားလည္နုိင္ေသာ တန္ခိုးေတာ္ျဖစ္သည္။

၆။ အရိယာ ဣဒိၶ - အကယ္၍ မိမိေရာက္ရွိေနေသာ ပတ္၀န္းက်င္သည္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ပဋိကူလ အာရုံျဖစ္ေနပါ ေစ၊သုႆာန္သခ်ိဳင္း စေသာ အေလာင္းေကာင္မ်ား ျပည့္ႏွက္ေနျခင္းစေသာ ရြံရွာဖြယ္ ျဖစ္ေနပါေစ၊ စက္ဆုပ္စရာ မဟုတ္၊ ရြံစရာမဟုတ္ လူတိုင္း ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ငါ့ခႏၶာကိုယ္လဲ ဒီလို သေဘာေတြခ်ည္းပါပဲ ဟု ႏွလုံးသြင္းကာ အရိယာတို႔၏ စိတ္ထားျဖင့္ ေနနိုင္ေသာ တန္ခိုး တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။

၇။ ကမၼ၀ိပါကဇာ ဣဒိၶ - မထင္မွတ္ေသာ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ ကံက အက်ိဳးေပးလာေသာေၾကာင့္ ရရွိလာေသာ ဘ၀၀ယ္ တကူးတက အားစုိက္စရာ မလိုပဲ သဘာ၀တရားအရ ရရွိလာေသာ တန္ခိုးမ်ိဳးျဖစ္ သည္၊
( ငွက္သတၱ၀ါမ်ားသည္ သဘာ၀တရားက အလိုလို ဖန္တီးေပးထားေသာေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ပ်ံႏိုင္ျခင္း၊ ပရေလာကမွ မေကာင္းဆုိး၀ါးမ်ား စာေပလာစကားအရ မကြ်တ္မလြတ္ျဖစ္ေနေသာ တေစၦ သရဲ စုန္း ၿပိတၱာ မွင္စာ စသူတုိ႔၏ ကိုယ္ေရာင္ေ ဖ်ာက္ နုိင္ျခင္း စေသာ အစြမ္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ )

၈။ ပုည၀ေတာ ဣဒိၶ - လြန္ကဲေသာ ဘုန္းကံႀကီးမားသူတို႔၏ တန္ခိုးအစြမ္းျဖစ္သည္။ ( ဥပမာ စၾကာမင္းသည္ ခရီးလွည့္လည္ေသာအခါ မိမိေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ ဆင္တပ္၊ ျမင္းတပ္ ရထားတပ္၊ ေျခလ်င္တပ္၊ စသည္ျဖင့္ ေနာက္ပါ ဗိုလ္လူအားလုံး မင္းႀကီးႏွင့္အတူ လိုက္နုိင္ၿပီး ေကာင္းကင္ပ်ံနုိင္ၾကသည္ ဟူ၏၊

ေနာက္တဖန္ သူေနဖို႔ရန္ နတ္မ်ားက ဘုံဗိမာန္ေဆာက္လုပ္ဖန္ဆင္းေပးရေသာ၊ သူႏွင့္သင့္ေတာ္ေသာ မိဖုရားအတြက္ ေျမာက္ကြ်န္းသူကို ေခၚေဆာင္ကာ ထိမ္းျမားေပးရေသာ ေဇာတိကသူေ႒းလို ဘုန္းကံရွိသူမ်ိဳး၊ မိမိ ေနထုိင္ဖို႔ရန္ အိမ္၀င္း အတြင္း ၀င္လိုက္သည္ႏွင့္ အိမ္ေနာက္ေဖးမွ သူ႔အတြက္ အေတာင္ ၆၀ အျမင့္ရွိေသာ ေရႊသားေရႊေတာင္ႀကီး ေပၚေပါက္ လာေသာ ဇဋိလသူေ႒း လို သူတို႔အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ တန္ခိုးမ်ိဳးျဖစ္သည္ )

၉။ ၀ိဇၨာမယာ ဣဒိၶ -၀ိဇၨာဓုိရ္ ၊ ေဇာ္ဂ်ီတို႔၏ အင္း အိုင္ ခါးလွည့္၊ လက္ဖြဲ႕ မႏၱရား၊ မႏၱာန္ တို႔၏ အစြမ္းေၾကာင့္ ၄င္း၊ ဓာတ္ လုံး ေဆးလုံးတို႔၏ အစြမ္းေၾကာင့္၄င္း ေကာင္းကင္ပ်ံနုိင္ျခင္း စေသာ တန္ခိုးမ်ိဳးျဖစ္သည္။

၁၀။ တတၳ တတၳ သမၼာပေယာဂပစၥယာ ဣဇၥ်နေ႒န ဣဒိၶ - ကိစၥႀကီးငယ္ တို႔တြင္ နည္းလမ္းဟူေသာ ဥပါယအားျဖင့္၄င္း၊ ဥာဏ္ရွိသလို အသုံးခ်တတ္ေသာ ဥာယ အားျဖင့္၄င္း၊ လိုအပ္လ်င္ လိုအပ္သလို အားထုတ္ ျခင္းေၾကာင့္ ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာျဖင့္ တစ္သံသရာလုံး ပါလာ ကိန္းေအာင္းလာခဲ့ေသာ ကိေလသာတို႔ကုိ ၀ါသနာအေငြ႕ႏွင့္တကြ ဓေလ့ ၊ အထုံဓာတ္မ်ားပါမက်န္ ရွင္းရွင္း ပယ္သတ္ေတာ္မူနုိင္ျခင္းဟူေသာ တန္ခိုးေတာ္ ျဖစ္သည္။

သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္မွန္သမွ်တို႔သည္ တန္ခိုးအားလုံး ျပည့္စုံေတာ္မူၾကေသာ္လည္း ( ၉ ) နံပါတ္ ၀ိဇၨာဓိုရ္ ေဇာ္ဂ်ီတုိ႔၏ တန္ခိုးကုိ ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ် အသုံးျပဳေတာ္မမူၾကကုန္။ ဤသည္ကား ဗုဒၶစာေပ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ လာရွိေသာ တန္ခုိးေတာ္ မ်ား ျဖစ္ ၾကပါသည္။

အခ်ဳပ္ဆုိရလ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ဘာသာေရးအျမင္အရ လမ္းေၾကာင္းရွိေနေသာေၾကာင့္ ရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေရွးေရွး လူမ်ားလည္း ေလ်ာက္လွမ္းခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ ယုံၾကည္လက္ခံနုိင္ၾကသည္၊ ဘာသာေရးအသိဥာဏ္ ႏုနယ္ေသး ေသာ၊ သဒၶါ ပညာ ႏွစ္မ်ိဳးကို balance ျဖစ္ေအာင္ မခ်ိန္ညွိတတ္ေသာ၊ အေနာက္တုိင္း စာေပ၊ သိပၸံပညာမ်ားကို အားက်လက္ခံၿပီး လက္ေ တြ႔ျဖစ္ မွ ယုံၾကည္ခ်င္ၾကေသာ၊ ဣဒေမ၀ သစၥံ၊ ငါေျပာတာ ငါသိထားတာ ငါေလ့လာထားတာမွ အမွန္ပဲ၊ ေမာဃမညံ - သူမ်ားေတြ ေျပာတာ အခ်ည္းႏွီး၊ မွားတယ္၊ လက္မခံနုိင္ဘူး ဟုယူဆ ေနသူမ်ားအတြက္ေတာ့ အေျဖမရွိေသးေသာ ပေဟဠိ ပုစၦာမ်ား ျဖစ္ေနမည္ ဟုသာ ေစတနာစကားျဖင့္ ေျပာၾကား အသိ ေပးလိုပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )
Date.9.Sep.2011

စာညႊန္း။ ။ ၀ိသုဒၶိမဂ္ ၂၊ ဣဒၶိ၀ိေသသနိေဒၵသ၊
ပဋိသမၻိဒါမဂၢ အ႒ကထာ၊ ဣဒၶိကထာ၊
သီလကၡႏၶ၀ဂၢပါဠိေတာ္၊ ေပါ႒ပါဒသုတ္၊

Tuesday, September 6, 2011

အစည္းအေ၀းမွတ္တမ္း ( ၀၄-၀၉-၂၀၀၁ )

၀၄-၀၉-၂၀၁၁ တနဂၤေႏြေန့..ညေန ၀၆၀၀ နာရီ..BOONLAY PLACE KOPITIAM တြင္ျပုလုပ္ေသာ ေခ်ာက္ ( သခင္ဘိုးလွႀကီး ) စက္မွုလက္မွုသိပၸံ ေက်ာင္းဆင္းမိသားစု ( စင္ကာပူ ) ၊ တတိယအႀကိမ္ မိတ္ဆံု ညစာစားပြဲ အတြက္ အျပီးသတ္ အစည္းအေ၀းမွတ္တမ္း ။

( တက္ေရာက္သူမ်ား )

( ၁) ကိုတင္ေရႊ ( ၆) ကိုေအာင္မ်ိဳးထြန္း

(၂ ) ကိုစိုးျမင့္ ( ၇) ကို၀င္းနိုင္

( ၃) ကိုထြန္းရွန္ ( ၈) ကိုဆန္းျမင့္

( ၄) ကိုေ႒း၀င္း -အီးပီ ( ၉) မျမင့္ျမင့္ေထြး

( ၅) ကိုေ႒း၀င္း - အမ္တီ ( ၁၀) မေအးေအးႏွင္း

( ညိွနွိုင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား )

( ၁ ) ေက်ာင္းဆင္းတစ္ဦး ၊တစ္လလွ်င္ ၁၀ ေဒၚလာနွန္းျဖင့္ ၊မိမိေက်ာင္းဆင္းနွစ္အလိုက္ အုပ္စုခြဲ၍​တာ၀န္ယူေကာက္ခံျပီး ၊ ရရိွေသာအလွူေငြကို နွစ္စဥ္က်င္းပေသာ အသက္ (၆၀ ) နွစ္အထက္ဆရာကန္ေတာ့ပြဲနွင့္ ၊ အသက္ (၆၀ ) နွစ္ေအာက္ ဆရာ/ဆရာမမ်ားေထာက္ပံ့ေႀကး အစီအစဥ္အတြက္ပို့ေဆာင္သြားရန္ ၊ သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ႀကပါသည္ ။

( ၂ ) မိသားစု မိတ္ဆံုညစာစားပြဲကို ….

ေန့ရက္ ။ ၁၈ ရက္.စက္တင္ဘာလ .၂၀၁၁ ( တနဂၤေႏြေန့ )

အခ်ိန္ ညေနခ်မ္း ( ၁၈၀၀ နာရီ မွ ၂၂၀၀ နာရီ ထိ )

ေနရာ SCCCI - တရုတ္ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအေဆာက္အဦ ၊

ပင္နင္ဆူလာ ပလာဇာ ေနာက္ေက်ာဘက္ ။

( ၃ ) ညစာအတြက္ ဒါန္ေပါက္စပြန္ဆာမ်ား ။

( က ) ကိုခင္ေဇာ္ ( ဃ ) ကို၀င္းနိုင္

( ခ ) ကိုဆန္းျမင့္ ( င ) မျမင့္ျမင့္ေထြး

( ဂ ) ကိုတင္ေရႊ

( ၄ ) အေအး စပြန္ဆာမ်ား

( က ) ကိုေ႒း၀င္း - အီးပီ ( ခ ) ကိုေ႒း၀င္း - အမ္တီ

( ဂ ) ကိုေအာင္မ်ိဳးထြန္း ( ဃ ) ကိုစိုးျမင့္ ( င ) ကိုထြန္းရွန္

( ၅ ) အထူးစပါယ္ရွယ္ အခ်ိုရည္တာ၀န္ခံ…….ကိုဆန္းျမင့္

( ၆ ) ေဖ်ာ္ေျဖေရးအတြက္ တီး၀ိုင္း စပြန္ဆာမ်ား ။

( က ) မေအးေအးနွင္း ( ခ )မနွင္းနွင္းခိုင္ ( ဂ ) မခန့္ခန့္ေခ်ာ ( ဃ ) မ၀င္း၀င္းေအး

( င ) ကိုေသာ္ဇင္ဦး ( စ ) ကိုျမတ္စိုးမင္း ။

( ၇ ) မွတ္တမ္းဓါတ္ပုံ နွင့္ ဗီြဒီယို……….ကိုေမာ္ခင္ေအာင္ ၊ ကိုေ႒း၀င္း ။

( ၈ ) တီး၀ိုင္းပစၥည္း သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး………..ကို၀င္းနိုင္ ၊ ကိုတင္ေရႊ ၊ ကိုေ႒း၀င္း ။

( ၉ ) ဧည့္ခံႀကိုဆိုေရး ။

(က)မနွင္းနွင္းခိုင္ (ခ) မခန့္ခန့္ေခ်ာ (ဂ) မ၀င္း၀င္းေအး (ဃ) ကိုေသာ္ဇင္ဦး (င) ကိုျမတ္စိုးမင္း ။

( ၁၀ )အလွူေငြေကာက္ခံျခင္းနွင့္ တီရွပ္ေရာင္းရန္ ။

(က) ကိုေ႒း၀င္း (ခ) မေဆြမြန္ဦး (ဂ) မေဆြဇင္မြန္ (ဃ) မသင္းသင္းလွိုင္ (င) မေဆြဇင္၀င္း ။

( ၁၁ ) ကံစမ္းမဲ…….မျမင့္ျမင့္ေထြး နွင့္ အဖြဲ့

( ၁၂ ) အခမ္းအနားျပီးဆံုးပါသည္ ။

ယေန့အစည္းအေ၀းအတြက္ အေႀကာ္စုံ ၊ ေရေႏြး တို့ျဖင့္ဧည့္ခံေပးႀကေသာ ကိုစိုးျမင့္ ၊ ကိုဆန္းျမင့္ ၊ ကိုတင္ေရႊ ၊ ကိုေ႒း၀င္း - အီးပီ ၊ မေအးေအးနွင္း ၊ ကို၀င္းနိုင္ ၊ မျမင့္ျမင့္ေထြး တို့အား အားလံုးကိုယ္စား အထူးေက်းဇူးတင္ရိွပါေႀကာင္း ။

မွတ္တမ္းတင္

( ေ႒း၀င္း - အမ္တီ )

၀၆.၀၉.၂၀၁၁

Sunday, September 4, 2011

စာအုပ္လက္ေဆာင္


၃၁-၀၈-၂၀၁၁ မနက္ခင္း

(၁)၊

စီတီးေဟာ သေျပနုဆိုင္က “စာအုပ္ေတြေရာက္ေနတယ္ ၊ လာေရြးပါရွင္…” ဆိုလို့..ဘယ္သူကမ်ား..ဘယ္ကေန…ဘာစာအုပ္ေတြပို့လိုက္ပါလိမ့္..လို့စဥ္းစားမိတယ္..၊

ဖုန္းေျပာေနတုန္းက ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္မေမးလိုက္မိတာကို ..ကိုယ့္ကိုယ္ကို အျပစ္တင္ေနမိေသးတယ္..။

အလုပ္ကအျပန္ အိမ္ကိုေရာက္လို့ လုပ္ေနက် ထံုးစံအတိုင္း အြန္လိုင္းတက္ႀကည့္ျဖစ္မွ အေျဖကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိလိုက္ရေတာ့တယ္ ၊

Chaukgtifamily.org မွာ ကိုေအာင္ျမင့္သိန္းတင္ေပးထားတဲ့ ရန္ကုန္အဖြဲ့ရဲ့ ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္ဓါတ္ပုံ တစ္ပုံကို Comment ေရးလိုက္မိခဲ့တယ္ ။ဓါတ္ပုံထဲမွာေတြ့ရတဲ့ စာအုပ္ေတြကိုျမင္လိုက္မိလို့ “ဒီစာအုပ္ေတြ ဘယ္လိုမ်ားရနိုင္မလဲ..ဗ်ာ “ လို့ ကိုယ့္ရဲ့စာကိုေတြ့လိုက္တဲ့ ကိုေအာင္ျမင့္သိန္းက …..

“စာအုပ္ (၆) အုပ္ကို …သေျပနုဆိုင္ကေနပို့လိုက္တယ္…(၉) ေဒၚလာနဲ့ သြားေရြးပါ..တဲ့”…

အဲဒီအခါက်မွဘဲ…ဇာတ္ေရလည္ရေတာ့တယ္..

(၂)

တျခားအရာေတြထက္..စာအုပ္ေတြကိုျမင္ရင္..ငမ္းငမ္းတက္လိုခ်င္တတ္တာ..ငယ္ငယ္ထဲကေန ..ခုအခ်ိန္ အထိပါဘဲ…

၀ါသနာတစ္ခုလို..စာအုပ္၀ယ္တာ…စာအုပ္စုတဲ့..စာအုပ္ႀကိုက္တတ္တဲ့ အက်င့္ကိုေပါ့ ၊ ဘီရိုထဲက စာအုပ္ေတြကို ျမင္ေနရရင္..အလိုလိုစိတ္ခ်မ္းသာျပီး..ေပ်ာ္ေနတတ္တာ..

ဒါေပမယ့္ ..အမွန္ကို ရွက္ရွက္နဲ့၀ံခံရရင္…၀ယ္ထား..စုထားျပီး ..မဖတ္ျဖစ္ေသးတဲ့စာအုပ္ေတြက..အေတာ္မ်ားတယ္..။

အခ်ိန္အားရတဲ့အခါ..တစ္၀ႀကီးဖတ္ျပစ္လိုက္မယ္ေပါ့….၊

ဟိုး…ငယ္ငယ္..ေက်ာင္းသားအရြယ္တုန္းက..ေက်ာင္းေတြဖြငိ့ကာစ..ပုံနွိပ္စာအုပ္ေတြေ၀ျပီဆိုရင္..အလြန္ေပ်ာ္တာေပါ့..

အတန္းသစ္တက္ရလို့…ကိုယ့္လက္ထဲေရာက္လာတဲ့..ပုံနိွပ္စာအုပ္အသစ္ကေလးေတြကို…တယုတယ လွန္ေလွာႀကည့္လိုက္..စာမ်က္နွာေတြကို..နမ္းရွဳံႀကည့္လိုက္နဲ့..ပံုနိွပ္ေဆးနဲ့..စာရြက္အနံ့ေလးက..တျခားရနံ့နဲ့မတူဘဲ..အလြန္ေမွြးတာကိုး…

“အင္း…..စာအုပ္ေတြကိုျမင္ရင္…လိုခ်င္..တပ္မက္တဲ့စိတ္နဲ့..စုေဆာင္းထားခ်င္ခဲ့တာ..ကုိယ့္ရဲ့ငယ္စဥ္ကတည္းက..၀ါသနာတစ္ခုကိုး..

စာအုပ္ေတြက..ကၽြန္ေတာ္တို့ေခ်ာက္ ဂ်ီတီအိုင္က ဆရာေဟာင္း ဦးေမာင္ေမာင္ေလး ( ဦးဥာဏဓဇ ၊အစိုး၇ ဓမၼာစရိယ ၊BE (E.P- 77 ) ေရးသားထားတဲ့စာအုပ္ေတြပါ….။

တကန္တက ကၽြန္ေတာ့္ဆီေရာက္ေအာင္ ..ေစတနာေဆာင္ျပီး.. ပို့ေဆာင္ေပးတဲ့..ကိုေအာင္ျမင့္သိန္းကို..ေက်းဇူးစကားပါးလိုက္ပါရေစ…။

ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္..

ကိုႀကီးေပါက္စ(စေလ)

၀၄-၀၉-၂၀၁၁

Saturday, September 3, 2011

ေနာင္မွတ, တဲ့ေနာင္တ ( အပိုင္း - ၂ ) ( နႏၵာသိန္းဇံ )



( ၄ )

အထက္ပါမိတ္ေဆြ၇ဲ့စကားဆံုးတဲ့အခါမွာ အျခားမိတ္ေဆြတစ္ဦးက ဆ၇ာႀကီးေ၇ႊဥေဒါင္း၇ဲ့ “ တစ္သက္တာမွတ္တမ္းနွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား “ စာအုပ္ထဲက ဆ၇ာႀကီးေ၇ႊဥေဒါင္းငယ္စဥ္က ေက်ာင္းေျပးတဲ့အတြက္ အ၇ိုက္ခံ၇ပံုအေႀကာင္းကို ေျပာပါတယ္။သူေျပာခဲ့တာေတြကိုျပန္ေ၇းဖို့အတြက္ ေသခ်ာေအာင္ ဆ၇ာႀကီးေ၇ႊဥေဒါင္း၇ဲ့ တစ္သက္တာမွတ္တမ္းနွင့္ အေတြးအေခၚမ်ားစာအုပ္ ပထမတြဲကို၇ွာျပီး ျပန္ဖတ္ႀကည့္ေတာ့ ဆ၇ာႀကီးေ၇းျပပံုက မိတ္ေဆြေျပာတာထက္ အမ်ားႀကီးစိတ္ထိခိုက္ဖြယ္၇ာေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ့၇ပါတယ္။ေက်ာင္းေျပးမိတဲ့အတြက္ အ၇ိုက္ခံ၇ပံုကို ဆ၇ာႀကီးက .…

“ဆ၇ာေတာ္သည္ ေက်ာင္းေျပးေသာေက်ာင္းသားအား ႀကမ္းျပင္တြင္အလ်ားေမွာက္ေစ၍ ေျခလက္မ်ားကို ေက်ာင္းသားေလးေယာက္တို့က တစ္ဖက္စီကိုင္ထားစဥ္ ႀကိမ္လံုးျဖင့္ ၁၀ ခ်က္စီ ၇ိုက္ေလ့၇ွိ၏။ ကၽြန္ုပ္တို့အ၇ိုက္ခံ၇ျခင္းကို ဖခင္ျမင္၇ေသာ္လည္း မေက်နပ္ေသးသျဖင့္ အိမ္သို့ေ၇ာက္ေသာအခါ၌ ထပ္၍႐ိုက္ေသး၏။ဖခင္၏လက္မွာ အသက္ႀကီးလာျပီျဖစ္ေသာ ဆ႐ာေတာ္၏လက္ထက္ ျပင္းေသာေႀကာင့္ နွစ္ဆ သံုးဆပို၍နာ၏။တစ္ခါက ကၽြန္ုပ္အား ဖခင္က႐ိုက္၍ ေမာင္ပုအား ( သူ့အေဖ ) က႐ိုက္ေလ႐ာ သမီးေယာက္ဖနွစ္ေယာက္သည္ ကိုယ့္သားကို ကိုယ္႐ိုက္ႀက႐ာတြင္ တစ္ေယာက္နွင့္တစ္ေယာက္ သူ့ထက္ငါသာေအာင္ လက္စြမ္းျပႀကသည့္ လကၡဏာနွင့္ ဖခင္က ကၽြန္ုပ္လက္ေမာင္းကို ေဆးျပင္းလိပ္မီးနွင့္ထိုးဆဲတြင္ ဦးႀကီးက ေမာင္ပု၏ငယ္ထိပ္ကို ပိန္းတန္းဘိနပ္ျဖင့္ ခုတ္လိုက္သည္နင့္ ေသြးမ်ားျဖာဆင္း၍ လာေတာ့သည္။ ေမာင္ပုမွာလည္း ကၽြန္ုပ္၏ေမးေစ့အမာ႐ြတ္ကဲ့သို့ ထိပ္လည္တည့္တည့္တြင္ သံုးလက္မခန့္႐ွိေသာ အမာ႐ြတ္ႀကီးတစ္ခု ေသ႐ာပါသြား႐ွာသည္”။ စသည္ျဖင့္ ေ၇းျပထားပါသည္ ။

ဆရာႀကီး အသက္ ၁၄-၁၅ နွစ္ေလာက္ ေရာက္သည့္အရြယ္၌ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ၏ အဆြယ္ေကာင္းမွဳေႀကာင့္ ေနာ္မန္ေက်ာင္းသူကေလးတို့နွင့္ ေတြ့ဆံုရန္ေက်ာင္းေျပးမိ၍ အရိုက္ခံရပံုကိုဆရာႀကီးက ….”ကၽြန္ုပ္အိမ္သို့ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ဖခင္ေရာမိခင္ပါ မ်က္နွာထားတစ္မ်ိုး ျဖစ္ေနႀကျခင္းကို ျမင္လိုက္ရသျဖင့္ ရင္ထဲ၌ ဒိတ္ခနဲျဖစ္သြား၏ ။ ..ကၽြန္ုပ္သည္ မိဘမ်ား၏ မ်က္နွာထားမဟန္ျခင္းကိုျမင္ရ၍ ရင္ဖိုလိွုက္လွ်က္ အိမ္ေပၚသို့တက္ျပီးလွ်င္ စာအုပ္ကေလးမ်ားကို စာပြဲေပၚသို့ပစ္တင္ဆဲတြင္ မိခင္ေရာ ဖခင္ပါ လိုက္လာႀက၍ ကၽြန္ုပ္၏ အ၀တ္အစားမ်ားကို ဆြဲခၽြတ္ႀကသည္ ။ကၽြန္ုပ္ကျငိမ္သက္စြာမခံဘဲ ရုန္းကန္သည္တြင္ အလုပ္သမားနွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ကိုေခၚ၍ ၎တို့၏အကူအညီျဖင့္ ကၽြန္ုပ္၏အက်ီၤၤမ်ားေရာ လံုခ်ည္ကိုပါတစ္ကိုယ္လံုး တံုးလံုးခၽြတ္ႀကသည္ ။ ထို့ေနာက္ ကၽြန္ုပ္အား အိမ္အေပၚထပ္မွ ေအာက္သို့ဆြဲခ်လာႀက၍ အိမ္ေရွ့သို့ဆြဲေခၚႀက၏ ။အိမ္ေရွ့႔၌ေရတြင္းရွိေလရာ တံုးလံုးျဖစ္ေနေသာ ကၽြန္ုပ္အား ေရတြင္းတိုင္၌ခ်ည္ထားႀကေလ၏ ။ဤနည္းျဖင့္နာရီ၀က္ခန့္ ( ကၽြန္ုပ္အထင္မွာ တစ္နွစ္ေလာက္ႀကာသည္ ) တံုးလံုးပစ္ထားေလရာ အရပ္ထဲမွကေလးလူႀကီးမ်ားသည္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွႀကည့္ႈႈ၍ ျပံုးႀကရယ္ႀကေလသည္ ။ အလြန္ရွက္လွ်က္၇ိွေသာကၽြန္ုပ္ကမူ ခပ္နီးနီးကပ္၍ႀကည့္ေသာသူမ်ားကို ဆဲ၍လႊတ္မိပါသည္ ။ခ်ည္တုပ္ထားရာမွေျဖျပီး အ၀တ္မ်ား၀တ္ရေသာအခါတြင္ ဆံပင္ညွပ္ကုလားတစ္ေယာက္ကိုေခၚ၍ ကၽြန္ုပ္၏ဗိုလ္ေကကိုျဖတ္ျပီး ေခါင္းတံုးရိပ္ေစပါသည္ ။”

“ကၽြန္ုပ္သည္ ကၽြန္ုပ္၏ မိုက္မဲျခင္းကို က်ပ္ျပည့္ တင္းျပည့္ ၀န္ခံပါသည္ ။ သို့ရာတြင္ ကၽြန္ုပ္၏အျပစ္မွာ မိဘအားမေလးမစားျပုျခင္းလည္းမဟုတ္ ၊ ေစာ္ကားေမာ္ကား ေျပာမိျခင္းလည္းမဟုတ္ ၊ မရိုမေသျပုမိျခင္းလည္းမဟုတ္ ၊ ရူးမိုက္မိျခင္းသက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္ ။ ဤမွ်ေလာက္ေသာျပစ္ခ်က္နွင့္ ဤမွ်ေလာက္ စိတ္ထိခိုက္ေအာင္ဒဏ္ေပးဆံုးမျခင္းမွာ မ်ားလြန္းသည္ဟု ထင္ပါသည္ ။ ကၽြန္ုပ္၏မိဘမ်ားနားမလည္ရွာေသာ အခ်က္မွာ သားသမီးကို အရွက္ခြဲေသာနည္းျဖင့္ ဆံုးမျခင္းသည္ ေကာင္းသည္ ၊ လိမ္မာေစသည္ ၊ ေနာင္ႀကဥ္သည္ဟု ထင္မွတ္ရွာႀကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ ။ ‘ေနာင္ႀကဥ္သည္’ဆိုျခင္းကား ဟုတ္ေလမည္ေလာမဆိုနိုင္ ၊ ခံရေသာသား သမီး၏စိတ္ကို နဳံခ်ာသြားေစျခင္းကိုမူကား ခံရဖူးေသာ ကၽြန္ုပ္သိပါသည္ ။ လူဟူသည္မွာသူ့အရြယ္ကေလးနွင့္သူ ကိုယ့္ ကိုယ္ ကို ေလးစားမွူ့ self respect ရွိႀကရမည္ ။ရွိေအာင္ႀကိုးစားႀကရမည္ ျဖစ္ရာ မိဘမ်ား၏ဆံုးမပုံမူကား ကၽြန္ုပ္၏စိတ္ကို အညြန့္ခ်ိုးလိုက္ဘိသကဲ့သို့ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္ ။ကၽြန္ုပ္သည္အရပ္ထဲ၌လည္း ေကာင္း ၊ ေက်ာင္း၌လည္းေကာင္း ၊ ကေလးလူႀကီးမ်ား၏ မ်က္နွာကို ရဲရဲမႀကည့္၀ံ့ေအာင္ျဖစ္ရပါသည္ ။ ( ကၽြန္ုပ္တြင္ သက္သာရာရေစေသာအခ်က္တစ္ခုမွာ ၁၅ႏွစ္သားဆိုေသာ္လည္း ႀကီးထြားမွူေနာက္က်၍ ႀကီးေကာင္မ၀င္ေသးျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။သို့မဟုတ္ပါက ၎ဒဏ္ခ်က္သည္ ေသသည္အထိပါလိမ့္မည္ထင္၏ ။) ဤသို့ေသာဆံုးမနည္းေႀကာင့္ ကၽြန္ုပ္၏သဘာ၀တြင္ ‘ဆူးႀကီး’တစ္ေခ်ာင္း ေပၚေပါက္လာယံုမွ်မက နံုေသာစိတ္ဓါတ္ Inferiority Complex ၀င္လာျခင္းကိုလည္း သတိျပုမိေပရာ ႀကီးျပင္းလာေသာအခါတြင္ အေနာက္တိုင္းစာေကာင္းေပေကာင္းႀကီးမ်ားကို ဖတ္ရွုကာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ခြင့္ရေသာအခါမွ အေတာ္အတန္ ေလ်ာ့ပါးသြားသည္ဟု ထင္မိပါသည္ ။နားမလည္ရွာႀက၍ ေစတနာေကာင္းနွင့္ ( လိမၼာေအာင္ ) ဆံုးမႀကေသာမိဘမ်ားအေပၚ၌ စိတ္နာျခင္းမရိွေသာ္လည္း ကၽြန္ုပ္၌ ရံဖန္ရံခါ ေပၚတတ္သည့္ နဳံနဲ့ေပ်ာ့ညံ့ေသာ သဘာ၀ကိုေတြ့ရသည့္အခါတိုင္း အထက္ပါအျဖစ္အပ်က္ကို သတိရ၍ ငါ၏ ကံမေကာင္းျခင္းေပတည္းဟု ေအာက္ေမ့မိပါေတာ့သည္ ။” လို့ေရးျပထားတယ္ ။ ျပီးေတာ့ဆရာႀကီးက ဆက္ျပီးေတာ့ …”ကိုယ့္ကိုယ္ကို နံုခ်ာသည္ထင္ေသာ စိတ္မူကား ဤမွ်ေလာက္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ဖို့မလြယ္ကူသျဖင့္ အသက္ေလးငါးဆယ္အရြယ္တိုင္ေအာင္ အစြန္းထင္လွ်က္ရွိပါေတာ့သည္ ။ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္ုပ္မွာ အနည္းငယ္စကားထစ္ခဲ့ရာမွ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပို၍သတိျပုမိသည့္အတြက္ ပို၍ဆိုးလာပါသည္ “ လို့ေရးထားတယ္ ။

အဲဒီဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ့ ငယ္စဥ္ဘ၀အေႀကာင္း ေရးသားထားတာေတြနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ေျပာျပတဲ့မိတ္ေဆြက…..

“က်ုဳပ္နဲ့ရင္းနီးတဲ့မိတ္ေဆြတစ္ဦးဟာ သူ့ရဲ့သားကို ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း ငယ္စဥ္က လူေတြရဲ့ျမင္ကြင္းမွာ အျပစ္ေပး အရွက္ခြဲတာမ်ိဳး လုပ္ခဲ့ဘူးတယ္တဲ့ဗ် ၊ အဲဒီအျပစ္ေပးခံခဲ့ရတဲ့သားဟာ ငယ္ငယ္က သြက္လက္ခ်က္ခ်ာတဲ့ကေလးျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ အျပစ္ေပးခံရျပီးေနာက္ပိုင္းမွာ တျဖည္းျဖည္းေတြေတြေ၀ေ၀ ျဖစ္လာတာေတြ့ရတယ္တဲ့ ။စာဆက္သင္လို့လည္းမရဘူးျဖစ္သြားတယ္ ။ ဆရာႀကီးလိုစကားထစ္တာမ်ိုးမျဖစ္ေပမယ့္ အင္မတန္စကားနည္းသြားတဲ့ ကေလးျဖစ္လာတယ္ ။အဆိုးဆံုးကေတာ့ အဲဒီသူ့့သားငယ္မွာ အင္မတန္ရက္စက္တဲ့အမူအက်င့္ေတြကို ေတြ့ရတာပဲတဲ့ ။အိမ္က ေခြးကေလး ေႀကာင္ကေလးေတြ သူ့အနားကို လာလို့မရဘူး၊ လာရင္ခုတ္ပိုင္းသတ္ျဖတ္တတ္လို့ အိမ္မွာေခြးေႀကာင္ မေမြးခဲ့ရဘူးတဲ့ ၊ က်ဳပ္မိတ္ေဆြဟာ သူ့သားကို အျပစ္ေပးခဲ့မိတာ မွားေလျခင္းဆိုတဲ့ ေနာင္တေတြအျမဲရေနပံုေပၚတယ္ ။ သားအတြက္အေဖျဖစ္သူ က်ဳပ္သူငယ္ခ်င္းဟာ သားအတြက္ေနာင္တေတြနဲ့ ကြယ္လြန္ခဲ့တယ္လို့ ဆိုရမလားပဲ” လို့ေျပာျပေနပါတယ္ ။

( ၅ )

ထိုသူ၏စကားျပီးဆုံးေသာအခါ မိတ္ေဆြမ်ားက ေနာင္တနဲ့စပ္လ်ဥ္းတဲ့ အေႀကာင္းအရာ တစ္ခုခုေျပာျပဖို့ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္းတိုက္တြန္းႀကပါတယ္။ေနာင္တေတြအမ်ားႀကီးးစိတ္မွာသိုေလွာင္ထားခဲ့မိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္က “မေျပာပါရေစနဲ့ “ လို့ အနူးအညြတ္ ေတာင္းပန္ခဲ့ရပါတယ္ ။

နႏၵာသိန္းဇံ

( Phoenix ဂ်ာနယ္ ၊ အတြဲ (၁) ၊ အမွတ္ (၂၀) ၊ ( ၂၆-၀၆-၀၉ )

အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ႀကပါေစ ။

( ၀၃ ၊ စက္တင္ဘာ ၊ ၂၀၁၁- စေနေန့ )တြင္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ ။